Vår foretningside er å tilby våre kunder effektive IT driftsløsninger med høy kvalitet.
Vi skal tilføre våre kunder merverdi ved å ha fokus på stabile nettverk, kunderådgivning, tilstedeværelse og service.
Nettdrift AS har levert IT tjenester til SMB markedet i Rogaland siden 1995 og har spesialisert seg på
automatisert drift av kunders IT system.
Avtalekunder benytter oss i dag som deres interne IT avdeling, og vi gir dem de samme tjenestene og
den samme tryggheten som store organisasjoner får av sine IT avdelinger.
Alle våre konsulenter har lang erfaring, relevant sertifisering og kompetanse innen alle IT avdelingens funksjoner.
Vi har siden starten i 1995 alltid hatt god økonomi og fokuserer på at våre konsulenter trives og videreutvikler seg.
Driftsavtaler
Nettdrift AS tilbyr små og mellomstore bedrifter et driftskonsept som gir stordriftsfordeler. Løsningen frigjør dine ressurser og sikrer dine IT løsninger ved å redusere risiko, kostnader og administrasjon.
Nettverksdrift en tillitssak – service en selvfølge
Vi er opptatt av å kunne tilby kundene våre trygghet og forutsigbare kostnader på sine IT – investeringer.
Vår målsetning er at det IT systemet og nettverket du har skal fungere og kunne utnyttes maksimalt. Vi hjelper deg å forebygge, korrigere feil og bygge opp – hvor ofte, hvor mye og på hvilket nivå er det du som bestemmer.
La oss være din IT- avdeling
Dagens IT løsninger består av stadig flere produkter fra forskjellige produsenter som skal fungere som en helhet. Ingen dataanlegg er feilfrie, og overtid vil det oppstå problemer som i verste fall kan lamme bedriftens virksomhet.
Med en Driftsavtale fra Nettdrift får du en tryggere hverdag til en fast månedspris. Vi tar oss av drift og ettersyn slik at du slipper å tenke på om datasystemene fungerer, og du får tid til å konsentrere deg om din bedrift og dine kunder.
Som kunde hos oss får du en seniorkonsulent som primær kontaktperson. Vi sørger også for opplæring av en alternativ kontaktperson som i samarbeid med vårt driftssenter vil sørge for at ditt firma har en stabil og sikker it løsning.
Kunde tilpassede driftsavtaler
Du som kunde kan være med å bestemme hvilket sikkerhets og servicenivå du ønsker for din bedrift.
Vår driftsavtaler er fleksible og kan tilpasses hver kundes behov.
Elementer som kan inngå i avtalen er:
- Sanntidsovervåking av kritiske komponenter
- Feilretting, korreksjoner og optimalisering fra vårt Driftssenter.
- Sikkerhetsoppdateringer
- Gratis telefonsupport ved tekniske feil
- Fremmøtegaranti innen 4 eller 8 timer (fremmøtegaranti kan endres etter kundens behov).
- Månedlig møte for gjennomgang av driftsrapport
- Brukerstøtte fra vårt Driftssenter eller ute hos kunden.
- Nødvendige oppdateringer av kundens kontorapplikasjoner.
- Utvidet tidsvindu permanent eller i perioder
- Oppdatert Systemdokumentasjon.
Vaktavtale/vakttelefon
Vaktavtale er en tjeneste for våre driftsavtale kunder som har kritiske driftshendelser som må løses umiddelbart. Gjelder utenom normal åpningstid (Mandag til fredag, 07:00 – 17:00).
Ved å tegne en slik avtale får du følgende fordeler:
- Utvidet overvåking.
- Vakt hos oss følger med på overvåking av dine kritiske datasystemer også utenom ordinær arbeidstid.
- Ved feil/varsler kontroller vakten uansett alvorlighetsgraden på feilen.
- Ved alvorlige feil kontakter vi deres kontaktperson og avtaler tiltak som f.eks kan være:
– Fjerndiagnostisering og feilretting.
– Kontaktperson hos dere rykker ut og sjekker f.eks sikringer/strømforsyning.
– Person fra Nettdrift rykker ut for feilretting på stedet (forutsatt at vi har personell tilgjengelig for dette på angjeldende tid).
– Avtale om å komme tidlig neste morgen for å påbegynne feilretting. - Dette vil i de fleste tilfeller medføre at feil er rettet før dine ansatte kommer på jobb neste arbeidsdag.
- Tilgang til telefonsupport:
- Utvalgte kontaktpersoner hos deg kan ringe eller sende epost til vår vakt utenom arbeidstid for hjelp med tekniske spørsmål.
Driftsevaluering
Vi tilbyr en uforpliktende gjennomgang av IT løsningen din, og utarbeider en rapport
som belyser sterke og svake sider ved nettverket ditt. Rapporten vil inneholde:
- Gjennomgang av driftsrutiner.
- Klient/tjener konfigurasjon.
- Brukernivå.
Rapport dekker nå situasjonen med anbefalinger og krav til tiltak for å sikre en stabil drift av nettverket ditt.
Dersom en driftsevaluering ender opp i en driftsavtale med oss blir du ikke belastet for selve rapporten.
Prosjektarbeid
Våre medarbeidere har bred erfaring både i å lede og delta i prosjekter i bedrifter med varierende størrelse
og med forskjellige nettverk. Vi kan tilby en gjennomgang av dine IT løsninger, og komme med forslag
til forbedringer, og informasjon om ny teknologi som kan komme deg til nytte.
Ved beslutning om slike endringer kan vi bistå med å gjennomføreendringene og
eventuelt koordinere større prosjekt som involverer flere leverandører.
Kunderådgiving
Alle medarbeidere har erfaring fra driftsmiljøer i bedrifter av varierende størrelse,
og samtidig er hver enkelt på spesialistnivå innen dedikerte produktansvarsområder.
Vi tilbyr oss å delta i en innkjøpsfase for å evaluere produkt og leverandører samt
rådgivning ved spesifikke problemstillinger.
Vikartjenester
Vi stiller våre kompetente medarbeidere tilgjengelige til å overta som Edb-sjef eller Driftsansvarlig i forbindelse med ferier, sykdom, permisjoner eller toppbelastninger.
IT Drift
Ansvar for daglig drift og overvåking av it løsning ved fjerndrift og/eller ute hos kunden.
Dette er hoved delen i vår driftsavtale men vi kan også gjøre dette som faste oppdrag for kunder uten avtale.
Programvare/maskinvare installasjon
Installering og oppgradering av program- og maskinvare.
Brukerstøtte
Brukerstøtte på telefon og fjernhjelp samt helpdeskfunksjoner.
NDASP
Koble deg til Nettdrift sin ASP løsning via vår Citrix-park. Vi tar hånd om å drift av systemene.
Ønsker du ikke å bruke tid på en egen intern IT drift, kan vi gjøre jobben for deg. Ved å kjøre på ASP trenger du ikke tenke på serverdrift, virus/spam, backup og lisenser på dine program.
All data og alle program ligger på våre servere. Det er kun skjermbildene som blir overført fra vårt driftsenter til din pc.
Du kan koble deg opp på jobb, hjemme, på hytta eller fra stranda på ferie. Du kan koble deg opp fra hvor som helst i verden bare du er koblet opp til internett. Selve opplevelsen ved en ASP er nøyaktig lik som om du bruker en egen PC: Du får opp et skjermbilde med start-knapp, windows-grensesnitt og hele brukergrensesnittet du er vant med. Eneste forskjellen er at programmene kjører på vår serverpark, og du mottar kun et bilde. Du kan for eksempel jobbe med noe på jobb, velge å koble fra, og så koble til ASPen når du har kommet deg hjem. Du fortsetter da hjemme på samme stedet som da du sluttet av på jobb.
NDARKIV
NDArkiv er en online basert tjeneste fra Nettdrift AS
Det er ikke få eksempler på bedrifter som har fått svært store utfordringer ved at de har mistet sentrale data, enten ved brann, innbrudd eller tekniske feil. Med NDArkiv er du garantert stabil og sikker backup. Hele døgnet. Og uten at det krever noe fra deg.
Noen fordeler med vår løsning for online backup er:
•Ingen risiko ved innbrudd, brann eller tyveri
•Automatisk backup hver dag, hele året
•Kryptert data fra pc/server til vårt backupsystem
•Last ned (restore) filer online eller få filene sendt over på dvd/minepinne/disk
•Ingen vedlikeholdsarbeid når løsningen er satt opp
•Brukervennlig og enkelt
Drift Senter
Kjernen i Nettdrift er Driftssenteret
Alle prosedyrer her er bygget opp rundt ITIL konseptet.
Herfra kan kundenes kritiske IT utstyr overvåkes 24 timer i døgnet.
Vi har et bemannet driftssenter som tar seg av overvåking av IT systemene, kundesupport, dokumentasjon og utbedring av eventuelle driftsproblem.
Driftssenteret er åpent mellom 07:00 og 17:00 alle hverdager.
Utvidet åpningstid for kunder med vaktavtale.
Våre rutiner for preventivt vedlikehold sikrer at kundenes system alltid er oppdatert og optimalisert.
Feil som innrapporteres blir fortløpende korrigert – ofte før kundene merker problem.
Typiske komponenter som overvåkes er servere, brannmurer, switcher og tjenester som databaser, e-post, antivirus og sikkerhetskopi/backup. Driftsenteret hjelper ved feil og gir brukerstøtte.
Varesalg
Vi kan tilby utstyr og programvare til konkuransedyktige priser og leverer det meste av IT utstyr fra markedsledende leverandører.